highelf love story
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

highelf love story

dette er et rpg bord der bygger på rollespils kampanjen gerf
 
ForumforsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 En forårsdag...

Go down 
2 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 7:37 pm

[Udkanten af Ravnely, den 15. marts 1208 eA.]


Lyset er atter ved at komme sig, efter den lange mørke vinter. Det er tidligt på aftenen i Mintaria, men solen stråler luner stadig, trods den står lavt på himlen. Rundt omkring i Riget kan man se træerne, der ganske svagt står og vager i den kølige forårsvind. Et enkel blad som efterårsstormen ikke fik med sig, giver nu endelig slip og lader sig fører med vinden…
I små piruetter vivler, det visne blad rundt, som var det en dans. En dans henover Marsken og forbi de natfødte, igen videre i små drej og hop, over den lukkede borg, hvor Baronen er gået til bords, og igen videre, uden at bekymre sig om hvad andre tænker, flagrer det lille blad mod Ravnely…

I Ravnely høres de velkendte stemmer fra gøglere, tyve, rakkerpak og ikke mindst Madam Urt, der som sædvanlig står ved bålet, midt i denne travle by. Men trods endnu en af disse almindelige dage, med mennesker i alle afskygninger, ses i en skikkelse om ikke er kendt her…

En kvinde kommer gående i et rask tempo gennem tyvestaden. Hun går klædt i løst hørtøj, i forskellige brunenuancer. Hendes stolte blik, ser opmærksom på de mennesker, småfolk og andre væsner hun går forbi. Kritisk er hendes holdning til denne del af samfundet, hun sætter farten op mod skoven…
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 8:09 pm

På stien der føre mod vildelvernes lejer kommer renfrew gående. hans lange grønne kåbe er blevet erstattet af en blålig kofte som holdes sammen af et bælte.
Han støtter sig til en slank egetræs stav og går med raske skridt ned af den mudrede sti.
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 8:40 pm

I sit forsøg på at komme ud af den travle by, har kvinden sat farten op. Hendes glatte skindsko glider i pløret, men hun genvinder hurtig balancen. To gadebørn tager fat i hendes tøj, da hun når udkanten af byen ud mod skovens sti. Deres ulykkelige øjne stirrer på hende, mens deres hænder er rakt tiggende frem. Beklagende fjerne hun nænsomt deres hænde igen.

Træt tager hun sig til hovedet, mens hun forsætter ned af stien, mod vildelverne. Atter glider hendes sko i mudrede. Denne gang væk under hende, inden hun når at finde balancen. I et desperat forsøg på at blive stående, griber hun fat i den forbipassende…
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 8:53 pm

Renfrew griber fat i kvinden. hans reflekser viser tegn på hans mange år som kriger og han griber hende i et fast men venligt greb. Hans alvorlige ansigt fortrækker sig i et lille smil, og han ler let.
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 9:11 pm

Renfrew genkender kvinden som Venessa Wéntes. Hendes klare blå øjne ser forskrækket op på ham, overrasket over ikke at ramme den våde jord, men at være blevet grebet.

Hendes kinder blusser let op, mens hun skuler ondt på ham. Det tydeligt hun ikke bryder sig om, at han morer sig over hende. Alligevel kan der i de stolte øjne, både ses lettelse og glæde…
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 9:15 pm

Uden at slippe hende siger Renfrew:" tilgiv mig frøken, det ser ud til at mine arme var der hvor deres fald var på vej hen"
Han sætter hende på hendes fødder igen og smiler roligt:" hvad fik dem dog sådan til at komme dumpende"
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 10:11 pm

Taknemmelig for at blive sat ned, gengælder Venessa genert hans smil. Hun holder støttende sin hånd på hans skulder mens hun genfinder balancen. Hendes flettede hår har revet sig løst, så det nu sidder i uorden. Det giver hende et kært udtryk. Med sin frie hånd prøver Venessa desperat at få, nogenlunde kontrol over sine røde lokker...

”Komme dumpende…?" Hendes blå øjne ser op på ham, hendes kinder blusser stadig let. Hun flytter uroligt på sig, flov over sit fald…
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 10:30 pm

Renfrew ler stille. De må ikke tage det personligt frøken, jeg er bare i godt humør idag.
Han støttede sig op af den fine stav og så på kvinden. hvad bringer em dog her ud
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 11:15 pm

Venessa smiler imødekommende tilbage, mens hun prøver at finde sin selvtillid igen. Ved hans spørgsmål, ser hun uroligt ned i jorden. Der går nogle øjeblikke mens hun overveje om hun skal svare.

Hendes klare blå øjne ser op på ham. ”De må ikke blive fornærmet” begynder hun. ”Jeg har været sløj i flere dage, og håbede at kunne finde styrke i Skoven. Det er hårdt at være hjemmefra i så lang tid, og selvom jeg har min bror savner jeg stadig en masse…”
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 11:22 pm

Skoven er et dejligt sted at søge styrke, selv om skoven her i mintaria er lille og forkølet sammenlignet med mit hjemlands store skove.
Renfrew smilede stort og lænede sig lidt mere op af staven. De har kun deres brir her i landet siger de ?
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 11:36 pm

Hun smilede et lille trist smil, da han nævnte den lille skov i Mintaria. Venligt møder hun hans blik…

”Ja, det er sandt. Valadir…Valadir Wéntes” rettede hun sig selv. ”De mødte ham, den dag vi begge præsenterede os i Højelverlejeren” Hun virkede stolt og selvsikker, når hun snakker om sin familie eller hjemegn. ”Men ja, han er den eneste jeg har i dette Tågerige...”
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeLør Mar 15, 2008 11:55 pm

og har de været her længe ? Renfrew stod og så lidt fjern ud
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeSøn Mar 16, 2008 10:36 pm

”Vi ankom godt en uge efter midvinterfesten…”

Hendes blå øjne strålede nysgerrigt. Undersøgende så hun på ham. Så smilede hun venligt… ”Hvor kommer De selv fra, min herre? De talte før om Deres hjemlands store skove…” forsatte hun, som for at få ham til at begynde...
Men inden han nåede så langt som at svare, lød de næste spørgsmål ”Hvor længe har De selv været i dette Tågerige, og med hvilket formål rejste De hertil?” Hendes stemme var venlig, men døde pludselig hen. Hun førte genert en hånd op til munden, velvidende at hun havde brudt en norm – ikke at afbryde…
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeTirs Mar 18, 2008 7:07 pm

Jeg er fra hvad der her i landet kaldes elvernes hoved land" Renfrews ansigt lyste op ved tanken om hans hjemland.
Som meget ung lod jeg mig hverve af Dahans vogtere og gjorde mig selv til en kriger i hendes tjeneste. i grænsekrigene mod orkernes evige horder. Da min tid til orlov kom modtog jeg besked fra Dahans ypperstepræst om at min veninde Nienavar forsvundet her i dette rige og jeg besluttede mig for at tage afsted. Jeg ankom ved slutningen af sidste efterår og fandt et rige da havde mere brug for mig end Niena havde, hun var her og da hun havde vist mig til rette tog hun tilbage til sin mand."

Renfrew trak vejret dybt.
Jeg besluttede mig for at riget her havde mere brug for mig end Dahans hær og valgte at slå mig ned her og sende bud efter mine tropper så vi kan få stabiliseret området.
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 3:23 pm

Mens Venessa stod og lyttede nysgerrigt til Renfrew, lod hun sine hænder løbe gennem sit røde hår. Som ren rutine delte hun sit hår i tre totter og begyndte at flette dem til en fletning.

Da Renfrew var færdig med at tale så Venessas klare blå øjne på ham, det nysgerrige glimt var ikke forsvundet.
”De har ret i, at dette rige har brug for Gudernes nåde - muligvis mere end andre steder, men er Dahans vogtere af samme forvisning?” I det øjeblik virkede Venessas blik så ungt og uskyldigt ” Jeg mener, De sender bud efter Deres tropper, så området kan styrkes, men er der ikke ligeledes brug for tropperne ved grænsekrigen?”...
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 6:26 pm

Renfrew lod sit blik fange den unge piges. han smilede roligt og gav sig til at forklare:" Grænsekrigene har mange hundrede folk at gøre godt med, her i landet er elverne trængt op i en krog og har brug for forstærkninger. Derfor har jeg valgt at sende bud efter et par folk så vi kan beskytte os selv."
Jeg ønsker ikke en besættelses magt, kun hvad der er nødvendigt for at vi kan overleve og få genoprettet elvernes by her i landet."

Hans smil var venligt men alvorligt
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 7:36 pm

Forsigtigt gengældte hun hans smil. Bag de forsat nysgerrige øjne, begyndte alvoren at kunne ses...
”Men Herre, enhver med en rimelig forstand må være bekendt med, at det ikke nytter noget kun at sende en hær hertil. Hæren kan ganske rigtig søger for freden i en overgang. Men for at en by kan vokse, bliver et magtsystem også nød til at eksistere. Lov og orden på håndhæves for at et samfund kan bygges...” Hun så ham bestemt i øjnene…

Som hun begyndte at tale om magtbalancen, var det som om en smule af den unge uskyldige kvindes person måtte vige, for noget ældre og mere erfarent – en opdragelse.
Hun så på Renfrew med et intenst blik. Som om hun gerne ville have, at han forstod, hvad det var hun sagde.

”Men selv med disse to vigtige elementer i spil mangler der meget…Hvem afgør hvad der er rigtig og forkert? Hvem har den overordnede magt? Og hvem skal menigfolk henvende sig til, hvis de ønsker at blive hørt?” Hun trak vejret tungt og så på Renfrew med et let vurderende blik.

Hendes udtryk mildnedes til det venlige unge kvindeansigt. ”Men stedet er næppe det rette, at diskutere dette” Hun gjorde en bevægelse ud mod omgivelserne; det kolde mudder, stien og skoven. Beklagende trak hun på sine skuldre, mens hendes blå øjne stadig strålede af energi…
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 9:37 pm

Renfrew så meget venligt på hende og sagde:" skønt stedet her ikke er det rigtige vil jeg gerne besvare dine spørgsmål. En hær er nødvendig for at vi kan beskytte os selv og derfor få ro til at indsætte et magt apperat. Et elver samfund bør ikke ledes af en enevældig fyrste, det er en menneskelig ide som elverne her i landet har taget til sig. Folket i samfundet skal have fire stemmer, en for hæren. En for kirken, en for borgerskabet og en for de som beskæftiger sig med trolddom.
Sådan har traditionen altid været, borgerskabets stemme har altid været fra den ledende addelsslægt, i dette tilfælde fyrstens, Kirkens stemme er den øverste præst, i dette tilfælde Girma lurmis. Magikernes stemme er altid de som våger over biblioteket. og krigernes stemme er den øverst rangerende i hæren, i dette tilfælde (han sukker mdybt) mig.

Han smiler venligt til hende og viser med en håndbevægelse at han har tænkt sig at gå lidt og byder hende sin arm.
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 10:17 pm

Hun tog formelt imod hans arm, som det var blevet lært hende. Hendes berøring mod hans føltes let.
Eftertænksom så hun frem for sig, mens de begyndte at gå. Hendes skridt var næsten uhørlige i det våde mudder. Fuglenes pippen var også holdt op, de var så småt ved at vende hjem til deres familie i skov og krat, nu da tusmørket sænkede sig…

Venessa vendte sit blik fra den kedelige skovsti og så et øjeblik vurderende på Renfrew.
”Er Fyrsten enig i denne holdning?”

Bekymrende gik en skygge ind over hendes ansigt. Hun så uroligt på ham, mens de forsatte af stien..
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 10:21 pm

Renfrew så på hende og derefter på skoven omkring sig.
Det bliver han nødt til at være, vores traditioner er ubøjelige og skal efterleves. og forøvrigt kontrollere jeg loyaliteten i vores millitær så han har ikke andet valg end at gøre som det forventes af ham og nedsætte det råd.

Stilheden i skoven fik renfrew til at kigge sig meget nøje omkring
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 10:37 pm

Venessa trak vejret dybt og så så på Renfrew, uden at stirre. Hendes udtryk virkede forsat spekulativt .

”En ting er vores traditioner som er ubøjelige og skal efterkommes..” Hun sukkede stille. ” Men har De tænkt over hvilke følger det vil have, hvis Fyrsten ikke samtykker og nedsætte et råd?” Hun ser afventende på ham.

Stille og roligt nærmede de sig Højelvernes lejer. Lygterne fra hovedporten kunne ses fra, hvor de gik…
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 10:43 pm

Fyrsten bliver nødt til at samtykke, ellers må han omstyrtes i følge lovene kan dette gøres ved en beslutning fra den ledende præst hvis denne vurdere at der er risiko for at fyrsten handler til fare for sit folk.
Vores hjemland vil så være tvunget til at sende en ny fyrste eller give den næste i den nuværendes familie titlen.

Renfrew så mod lejren og sukkede
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeTors Mar 20, 2008 12:17 am

Venessa så fjernt frem for sig, uden rigtig at se på noget specielt. Opmærksomt lyttede hun til Renfrews stemme, mens hun prøvede at forstille sig det det nye samfund han talte om. Et lille uset smil gik over hendes læber, hun kunne lide idéen.
Renfrews stemme trak hende igen tilbage til nuét…

”… Vores hjemland vil så være tvunget til at sende en ny fyrste eller …”

Uforstående så hun op på ham. Hendes pande havde en forvirret rynke, der gav hende et kært træk.
”Vores hjemland? De mener vel; vores hjemlande?” Venessa trak usikkert på smilebåndet...
Tilbage til toppen Go down
Renfrew




Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 20/02/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeTors Mar 20, 2008 12:25 am

Vores hjemlande, ja.. undskyld. jeg er lidt ved siden af mig selv idag.
Han smilede til hende og stod stille.
Jeg er træt af dette land, træt af de små stridigheder og al den kaos
Tilbage til toppen Go down
Venessa Wéntes




Antal indlæg : 223
Tilmeldt : 06/03/08

En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitimeTors Mar 20, 2008 1:29 am

Venessa tog diskret sin arm til sig, og lagde dem i stedet overkors. Kritisk så hun udover Mintaria. Aftenens mørke lå som en stor beskyttende dyne henover Riget. Hun lod sit blik bevæger sig over landskabet og de forskellige lejre. Bag sig vidste hun Ravnely lå, godt gemt i en lille lysning i skovens udkant. Til venstre lidt derfra lå hendes nuværende hjem – højelverlejeren. Lod man sig føre med mod højre ville man kunne skimte orkernes bål, og videre Hammerborgs tykke murer og bag borgen vidste hun at de natfødte boede. Og hver evig eneste dag, lå disse lejre på den ene eller den anden måde altid i krig med de hinanden...
Ganske stille sukkede hun. Med et par rolige skridt stilede hun sig foran Renfrew, så hun kunne gengælde hans smil. Langsomt nikkede hun bekendende.

”De har sandheden på deres side, når De siger sådan. Mintaria er i sandhed i kaos, det er der ingen der kan fornægte Dem i…”. I tusmørket kunne han se hendes klare øjne, som to mørkeblå søer der spejlede månes kølige lys. ”Men Guderne må have haft en mening, siden de sendte os netop til dette kaotiske Tågerige…” Et uskyldigt smil kom ganske svagt frem på hendes læber, som om hun mindes noget...

Hun vendte sig igen om på stedet, så hun stod lige foran Renfrew. Længselsfuldt så hun udover Rigets egne…
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





En forårsdag... Empty
IndlægEmne: Sv: En forårsdag...   En forårsdag... Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
En forårsdag...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
highelf love story :: området uden for lejern :: skoven-
Gå til: